Geachte mevrouw M. van E,
Naar aanleiding van uw bezoek afgelopen dinsdag wil ik u hierbij mede delen dat ik u zal uitschrijven bij onze organisatie als cliënt.
De reden is dat wij u niet de zorg kunnen bieden die wij denken dat u nodig hebt.
Bovendien hebben wij uw gedrag tijdens het bezoek als bijzonder vervelend wen bedreigend ervaren. Met name het keihard met de deuren gooien bij uw vertrek en het uitblijven van excuses daarna. nemen wij u zeker niet in dank af.
Dit vond ik dinsdagavond in mijn mailbox, mijn eerste reactie... WHAT THE ACTUAL FUCK?
Bedreigend? Ik? HOE DAN?
Tsja, Ik snap dat het voor mensen vervelend is als een cliënt vasthoudend is als ze vind dat ze gelijk heeft, daar argumenten voor gebruikt, geïrriteerd raakt als een professional en directielid van een jaar of 50, 60 een kinderachtige reactie geeft en op argumenten reageert met nee, wil ik niet, vind ik niet.
Vooral als je al een maand probeert je dossier op te vragen, en ervan uitgaat dat dat ook daadwerkelijk aanwezig is... Maar vooral dat je ervan uitgaat dat dit soort dingen van tevoren al zijn uitgezocht, want, het is niet alsof ik voor iets anders kwam.
Wat ik zou willen zeggen/terugsturen, maar vooral ook niet doe...
'Geachte meneer W,
Naar aanleiding van mijn bezoek afgelopen dinsdag, en het mailtje dat daarna volgde zou ik af willen zien van enige vorm van zorg bij uw organisatie.
Met name het onprofessionele, kinderachtige gedrag en het herhaaldelijk weigeren van wettelijke rechten/plichten, de gebrekkige communicatie, slechte administratie en het niet nakomen van afspraken neem ik u niet in dank af.
Tevens zou ik willen zeggen dat uw gedrag, als professional zijnde een welles/nietes spelletje, zonder argumenten, aangaan met een cliënt die in haar recht staat, dat herhaaldelijk en ook van tevoren aangeeft en het gebrek aan inzicht om dingen van tevoren uit te zoeken vooral veel medelijden opwerkt.
Het spijt mij dat u zich zo onzeker en zielig voelt, dat u het nodig vind dit soort mailtjes/schoppen achteraf na te zenden.
Ook wil ik u erop wijzen dat u wederom geen afspraken nakomt (Geen mailtje naar de behandelaar gestuurd, nog altijd geen dossier...) en dat ik zeker bezig ben om hierin stappen te ondernemen.
Voornamelijk het uitblijven van excuses over de gehele gang van zaken, weegt voor mij zwaar.
Groet,
Raenaece'
Ik weet dat ik mijn stem niet heb verheft, geen scheldwoorden heb gebruikt, niemand heb bedreigt, of wat dan ook...
Maar waarom blijft het me dan zo dwars zitten? Daarnaast, waarom zoveel drama en gedoe, als het heel simpel opgelost kan worden door, ik weet niet, mijn dossier te laten zien/op te sturen? Dan hoeven ze mij verder ook nooit meer te zien - Dit komt eigenlijk een beetje over als treiteren.
Ja, ik weet dat ik, wederom, boos ben... Maar ik snap simpelweg niet wat mensen bezielt.
Overigens was de zorg autoriteit ook 'not amused', en heeft als advies gegeven om eerst de klachtencommissie aan te schrijven en daarna eventueel een gang naar de rechter.
Ook zullen ze meekijken om na te gaan of alles wel volgens de regels/wettelijke termijnen verloopt....
Een heel gedoe, alleen maar omdat een meisje van 29 haar dossier wilde hebben, hier een afspraak voor heeft gemaakt en weigerde op te geven?
Behalve dan dat ik gewoon pissig ben telkens als zoiets gebeurd, heb ik ook gewoon oprecht medelijden met die man.
Hoe onzeker, en zielig, moet je zijn om dit soort gedrag, als professional zijnde, te vertonen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten