dinsdag 12 februari 2019

Vechten voor je slipje

Pas maakte iemand de opmerking dat Hunkemoller een warehouse sale hield in Ahoy, dat ze dacht dat het echt iets voor mij zou zijn. Ze liet indrukwekkende foto's zien van de buit die ze vorig jaar had gekocht. Ik had zoiets van: 'Nah, is me veel te druk en chaotisch. Niets voor mij'

Totdat ik woensdag in de metro allemaal mensen met volle Hunkemoller tassen zag... Het idee bleef in mijn hoofd zitten, ergens de fantasie dat ik een aantal stijlvolle setjes bij elkaar zou kunnen zoeken. Toch maar de keuze gemaakt om vandaag te gaan.
En, mijn hemel, dat was eens en never nooit meer.

Mijn verwachting: Een zaal gevuld met allemaal rekken, gesorteerd op maat, waar alles aan hangt... De werkelijkheid? WTF is hier gebeurd?!

Ik kwam die zaal/hal binnen en het eerste wat me opviel waren de stapels ondergoed die overal en nergens langs de kant lagen... Iets eruit proberen te halen? Heel veel succes! Zou er een LOI curus ondergoed uit de knoop bestaan? Het leek wel alsof de hele universiteit al hun ondergoed op 1 hoop gegooid had om daarmee vervolgens over te gaan gooien ofzo...

Maar goed, kaartje gekocht en ben nu toch al binnen dus vluchten kan ook niet meer... Met het lood in mijn schoenen de rekken afgelopen. Volgende probleem: Geen enkele freaking D cup te vinden. In al die rekken met BH's (En ja, ben ze allemaal afgelopen. A,B,C,F,G en H waren overigens wel te vinden)... Om nog maar te zwijgen dat ik wel snap dat ze in de winkel niet verkocht werden; de meeste vond ik persoonlijk ook nog eens spuug lelijk.

Aan het einde van de zaal was het aardig chaotisch en hoorde ook iets over een krakkemikkige intercom dus had zoiets van uhm, ok... Hoorde later van een van die arme meiden die er werkte dat er een vechtpartij was uitgebroken... Dat ze alles verplicht in duo's moesten aanvullen/weghalen i.v.m. hun eigen veiligheid. Mensen die in bakken graaien, meer op de grond gooien dan in de bakken... Echt, the heck.

Op een gegeven moment was het giga druk in het midden en zag ik wat rekken. Dus, nieuwsgierig als ik ben ging ik ook een kijkje nemen... HEEL slecht plan: Mensen stormden, zodra het hek openging, op de rekken af, graaiden gewoon alles eraf (Serieus, heb mensen het halve rek aan shirts in hun armen zien pakken), geen bewegingsruimte, duwen, trekken... Zo niet de moeite waard.

Met heel veel frustratie wel een paar dingetjes hier en daar vandaan getrokken en afgerekend... Maar, never nooit meer.

Gelukkig was er in de hal ernaast het Boekenfestijn bezig! Eigenlijk een voornemen om geen nieuwe boeken meer te kopen... ...Maar screw that. Daar was het tenminste te doen, een rustigere sfeer, overzichtelijker...

Het blijft me verbazen; hoe mensen in wilde dieren veranderen voor een paar stukjes stof. De heck.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten