woensdag 12 augustus 2015

Ik HAAT HAAT HAAT verhuizen!!

IK HAAT VERHUIZEN!




Zo, dat is eruit.
Begrijp me niet verkeerd: Ik heb er niets tegen dat ik verhuis an sich; alleen het hele proces dat verhuizen heet...

De afgelopen dagen heb ik nog altijd nauwelijks een nacht kunnen doorslapen, telkens heel vroeg (half 6...) klaarwakker, zenuwen, niet stil kunnen zitten, blijven denken aan inpakken, hoe het geregeld moet worden, etc. etc.

Kortom, ik HAAT verhuizen!!
...Dit is alleen nog maar de pre-stress.

Gisteren een gesprek met mijn ambu woonbegeleider; ik ben er van overtuigd dat als papa er niet was geweest ik nog steeds geen sleutel zou hebben, omdat ze begon met ze moet eerst alles langzaam inpakken...

Bedoel, echt?! Ik stond stijf van de stress. Hell, als het een mogelijkheid was geweest had ik afgelopen donderdag, of maandag, of wat dan ook de sleutel al opgehaald!! Zodat ik in elk geval ietsjes meer rust zou hebben, en een doel kan bereiken met inpakken i.p.v. overal stapels aan dozen, tassen, etc. etc. zonder dat je enig idee hebt hoe lang ze moeten blijven staan...

Maar goed: Vandaag, om 11:00, hadden we afgesproken om de sleutel op te komen halen... Toch...?
Aantal dozen in de auto, en een minuut of 40 te vroeg in Hellevoetsluis, stijf van de zenuwen, aanbellen...
 'Uhm, in de agenda staat dat je om 16:00 zou komen...'
'....'
'Hier, als je dit formulier ondertekent heb je de sleutel, je word vanmiddag nog wel gebeld, maar dan kan je in elk geval beginnen met dozen verplaatsen!'

Hoera! De sleutel! Wat kan er nog mis gaan?!
'Uhm, pap? Waarom staat hier nog steeds een bed?! En die bank? En die tekst op de muur hadden ze ook beloofd weg te halen... ...En wat doen al die volle vuilniszakken hier?!'
'Rustig maar, laten we gewoon die dozen hier neerzetten, er zit toch niets waardevols in?'
'Niet echt...'
'Weet je wat, je hebt het telefoonnummer toch? Geef maar, dan bel ik wel.'

Kwam erop neer dat pap een lijstje heeft doorgegeven van dingen die, naar ons idee van de vorige bewoner, in de woning staan en die we weg willen hebben, a.u.b. Want, zeg nou eerlijk: Wie heeft er een prettig gevoel om in  je nieuwe huis binnen te komen, en er staat zelfs een netjes opgemaakt bed?! Ik in elk geval niet!

Maar goed, dozen netjes in een hoekje gezet, wat gegeten, rondgekeken, opgemeten, etc. etc. en hup, in de auto naar huis...
...Om halverwege een telefoontje te krijgen:
'Ben je nog in je woning?'
'Uhm, we zitten net in de auto terug naar Vlaardingen...'
'Blijf je hier vanaf vannacht al slapen?'
'Uhm, nee?'
'Weet je al vanaf wanneer wel?'
'Uhm, nee....'
'Weet je wat? Zullen we een afspraak maken voor volgende week om elkaar te leren kennen?'
'Ok...'

Verder voel ik me ook totaal niet opgejaagd om er zo snel mogelijk mijn bed + kat neer te zetten, ofzo...

Morgenochtend komen opa en oma; dan is het weer tijd om (lichte!) dozen/tassen in een auto te dumpen en weer naar Hellevoet te rijden...

Zucht, ik HAAT verhuizen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten