vrijdag 20 januari 2017

Achievement: Chinees afhalen.

20 - 1- 2017, 18:45 Raenaece has earned the achievement get Chinese take away.

Voor de niet gamers: Sorry :p.

Zwemmen en  contact
Van kinds af aan vind ik het moeilijk om contacten te leggen: Ik probeer bijvoorbeeld wel een paar keer per week te gaan zwemmen, maar ook al zie ik die dames ondertussen al een jaar, ik blijf te onbeholpen, verlegen, awkward om contact te leggen. Niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik het niet kan. Waarom? @#$@ autisme...

Voor mij kost sociale interactie ontzettend veel denkwerk: Wat voor mensen vanzelf lijk te gaan (smalltalk, hoi zeggen, op vreemden afstappen en zich voorstellen) kost mij ongelofelijk veel moeite. Bij vrijwel AL het sociale contact moet ik bewust nadenken: Eraan denken om hoi te zeggen, me proberen te herinneren of ik iemand al eerder heb gezien of niet (Ik kan geen namen en gezichten onthouden...) eraan denken om vragen te stellen, antwoorden te geven, niet ineens een eenzijdig verhaal over stenen/games afsteken, of wat dan ook.

Behalve dat het ongemakkelijk is, en ik hierdoor ongewild voor anderen moeilijk te bereiken ben/lijk, is het ook ontzettend vermoeiend.

Tuurlijk, ik wil best een praatje maken met de dames in het zwembad, maar ik kan het niet! Reageren op anderen lukt nog wel/gaat soort van vanzelf; op mensen afstappen alleen niet...

Maar goed, ik dwaal weer eens af.

Zomg, Chinees gehaald!
Omdat ik moeite heb met contact leggen, heb ik van kleins af aan al moeite met bestellingen bij een balie plaatsen:

Vlees halen in de supermarkt? Geen probleem! Je hoeft het alleen op de band te leggen, hoi te zeggen tegen het kassameisje, af te rekenen en klaar!

Vlees halen bij een slager? HELL NO: Ook al weet ik dat het kwalitatief beter vlees is, vaak lekkerder, en wat dan ook: Hell no!
Waarom? Omdat:
  • Je moet vragen of er mensen voor je in de rij staan
  • Bijna geen denk om na te denken over wat je wil hebben (vanwege de toonbank enzo.)
  • Hardop uitspreken wat je wil, hoeveel, te veel denkwerk...
  • Nog wat puntjes die hierop lijken.
Kortom, ik hou er niet van!!

Overigens heb ik hetzelfde probleem in een fastfood restaurant: Zodra er een balie is waar je moet bestellen i.p.v. een bestelzuil, ben ik de sigaar omdat ik erg onzeker wordt, maar iets doe en hoop dat ik niets vergeet (Nadat ik een aantal keer langs de zaak ben gelopen, twijfelend over wat ik wil, een tijdje het menu heb bestudeerd zodat ik zeker weet wat ze verkopen, etc. etc.)

Op de een of andere manier zijn Chinezen (als in, de restaurants) voor mij nog veel enger:
  • Het is er vaak donker
  • Erg druk
  • Giga veel keus
  • Lang wachten
Wat vrij flauw is: De bezorgrestaurants in Hellevoet vind ik eigenlijk niet eens echt lekker; maar de Chinees (Wat een van mijn favo soorten eten is) staat niet op thuisbezorgd...

In Vlaardingen at ik iets te vaak Chinees/Indiaas, voornamelijk omdat die restaurants aan huis bezorgden en je online kon bestellen/betalen (En vervolgens genoeg had voor een week ofzo.)
Vanavond heb ik, voor het eerst in mijn leven, vrijwillig en bewust de keuze gemaakt om Chinees te gaan halen!!  Woohoo!

Okay, ik heb wel een klein beetje vals gespeeld doordat ik thuis de menukaart heb liggen, er al 2-3 dagen over dacht om Chinees te gaan halen, en ik er zo'n 1,5 uur voor nodig had om ook daadwerkelijk de nummers op te schrijven en naar de Chinees te lopen, maar, hey, ik heb het wel gedaan! :D

(En natuurlijk heb ik nu dus ook genoeg Chinees voor een klein weeshuis, maar ach, is mijn vriezer ook weer blij.)

(En, nee, ik heb niet gecompenseerd, niet alles in 1 keer opgegeten, of wat dan ook.) :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten