vrijdag 31 oktober 2014

Asperger voor beginners, eens zien of een plaatje duidelijkheid geeft.


"Your neurodiverse (Aspie) score: 159 of 200
Your neurotypical (non-autistic) score: 39 of 200
You are very likely neurodiverse (Aspie)"

Vanochtend ben ik op internet (weer eens) deze test tegengekomen op een Facebookpagina, en heb hem uit nieuwsgierigheid gemaakt.
http://rdos.net/eng/Aspie-quiz.php Hier te vinden; ik heb de Engelse gedaan.. Heb een paar maanden geleden de Nederlandse gemaakt, maar ergerde me kapot aan de slechte vertalingen.

Maar goed, ik dacht, plaatjes zeggen meer dan 10000 woorden dus misschien dat dit jullie duidelijker kan maken wat Asperger eigenlijk voor mij betekent.

Eigenlijk maakt het dit duidelijk: Het is zoveel meer dan 'een beetje' sociaal onhandig zijn.
Het beïnvloedt mijn perceptie (waarneming/interpretatie van gebeurtenissen), communicatievaardigheden, de manier waarop ik functioneer en reageer op (sociale) gebeurtenissen en in groepen.

Kortom, de hele manier waarop ik informatieverwerk is anders.

1 opmerking:

  1. Interessant om te lezen. En interessant om te zien hoe groot de verschillen zijn in perceptie. Mijn complimenten over jouw communicatievaardigheden. Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen