dinsdag 22 juli 2014

Bramen

Zo, net, of nou ja een half uurje, terug van bramen plukken.

Het is en blijft verbazingwekkend hoeveel bramen er te vinden zijn in Vlaardingen zodra je erop gaat letten.
Bramen plukken is en blijft leuk om te doen; heb het als klein meisje al van mijn oma geleerd :).

Maar, belangrijker: Het zoeken naar bramen en het buiten zijn geeft me de afleiding die ik zo hard nodig heb gehad. De afleiding van het wel/niet braken, wel/niet vreten... En een doel, heb namelijk het (niet zo heel erg briljante) idee dat ik bramenjam wil maken. En, tsja, daarvoor heb je bramen nodig.

Ben in totaal 1,5 uur weg geweest maar eigenlijk niet eens zo'n heel erg grote afstand afgelegd...

Waarschijnlijk had ik er wel meer kunnen vinden, maar mijn tasje begon te lekken :(.

Het bramen plukken doet me ook aan mijn moeder denken: Ik weet nog dat ze een keer besloot dat ze bramenjam wilde gaan maken en tsja, zowel zij als ik zijn behoorlijk lang zodat we ook nog bij alle bramen konden waar de rest van het dorp net niet bij kon.

Ik weet nog dat het huis niet zo lekker rook bij het koken, maar het was wel erg leuk om te doen en de jam, al was die behoorlijk dun, smaakte prima.

Afleiding
Maar goed, ik had dus afleiding nodig. Wat was er gebeurd?
Ben 's middags bij mijn tante en nichtje geweest, wat erg gezellig was. Eigenlijk vooral in de tuin niets gedaan en op een klein neefje gelet bij de watertafel en daarvoor een poging gedaan om Oreo ijs te maken (Ben benieuwd of dat gelukt is, haha).

Daarna naar de Albert Heijn; ik had namelijk nog eten nodig en wat eierkoeken voor het strand morgen. Ik weet niet precies waarom maar op de een of andere manier eet ik onderweg liever eierkoeken dan dat ik 's ochtends brood moet smeren... Ik denk omdat dat stress scheelt. Brood meenemen is dubbel stress: Eerst over het beleg, en daarna een paar uur later omdat het misschien niet meer lekker is, eten op een vreemde plek, mensen erbij... Dan zijn eierkoeken toch makkelijker maar, vooral, veiliger.

Aaanyway, in de Albert Heijn kreeg ik trek in chocola. Woops. Niet zo'n best plan, omdat dat tot compenseren lijkt. Een compromis met mezelf: 'In plaats van chocola kan je ook een rollo toetje nemen...' Zo gezegd, zo gekocht en na het eten had ik dus een rollo toetje.

Volgende dilemma: Er zitten wel relatief veel kcal in, maar het is ook rond de 75 gram/ml ipv de 200 ml die zou moeten en had daarna inderdaad nog behoefte aan meer. Oplossing: Bakje vullen met luchtige vla.
Gevolg: Braakdrang, paniek omdat ik te veel/te vet binnen gekregen heb. Dus: Dan maar naar buiten om bramen te plukken in de hoop dat dat zakt, wat gelukkig ook gebeurd is.


2 opmerkingen:

  1. Goed dat je jezelf hebt kunnen afleiden. Had geen enkel idee dat solo oks bestond. Volgens mij ben je meester in het ontdekken van rare dingen in de supermarkt :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, het is gewoon raar eigenlijk.
    Voor ik op dieet ging at ik (bijna) nooit toetjes, en dan al helemaal geen vla. Of iets anders dan nutella op brood.

    Nu blijf ik maar bezig met alle soorten yoghurt/vla uit te proberen en is het eigenlijk te gek voor woorden hoeveel broodbeleg ik in huis verzameld heb.

    BeantwoordenVerwijderen